ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
طرح درس سالانه قرآن سوم راهنمایی
باسمهتعالی
مشخصات
کلی شماره طرح درس: ۵
مجری:
نام الگو:
دریافت مفهوم
نام درس:قرآن
پایه: سوم راهنمایی
تاریخ اجرا: تعداد فراگیر: نفر
موضوع: آموزش قاعده تمرین ۴ (بخش مفاهیم)
مدت اجرا: ۱۰ الی ۱۲ دقیقه
موقعیت یابی از این الگو در چه شرایطی می توان استفاده کرد؟
هنگامی که بخواهیم نحوهی تفکر دانشآموزان را بررسی کنیم و با دست یافتن به مفاهیم،
آن مفاهیم را توصیف کنند و به کارآمدی بیشتری با تغییر در شیوهها و آموختن با استفاده از شیوههای جدید
و مقایسه دست یابند و با تغییر نحوهی ارایه اطلاعات و با قدری تغییر در الگو میتوانیم بر نحوهی پردازش اطلاعات دانشآموزان اثر بگذاریم.
استفاده از این الگو به فعالیتهای یادگیری خاص شکل میدهد و به سرعت بخواهیم عمق فهم دانشآموزان را آشکار سازیم و دانش قبلی آنان را تقویت کنیم
و با تفسیرهای متعددی از نمونهها و مثالها آنان را تشویق به مباحثه کرده تا انگیزهای قوی برای کاوشگری بیشتر دربارهی هر موضوع درسی در آنان ایجاد شود.
گام اول:
ارایه مثالهای سازماندهی شده توسط معلم و تنظیم آن در یکی از دو ستون آری یا خیر:
گام دوم: ارایه مثالها توسط معلم و آوردن نشانه در ستون آری یا خیر توسط فراگیران:
گام سوم: ارایه مثالها و نشانهها توسط فراگیران:
با توجه به درس ۲ صفحه دوم و درس ۷ صفحه اول
آری خیر آری خیر آری خیر
وَ ما ارسلناک من قبلک
–
و ما کان لی علیکم من سلطان
و ما کان علیهم من سلطان
–
ما علی المحسنین من سبیل
– –
وَ النَّبیون من رَبِّهم
–
–
وَ منْهم مَن حقَّت علیه الضلاله
–
و هَو فیالاخرهَ مِنَ الخاسِرین و ما اسئلَکُم علیه من اجر
و ما ارسلنا من رسول
–
–
هل مِن خالق غیر الله –
–
اَنّی اَخْلُقُ لکُم مِن الطین و منَ المُقرَّبیِن
– و ما لهم من ناصرین
و ما کان من المشرکین –