مجله اینترنتی و علمی آموزشی برترین ها | پورتال خبری

اخبار روز، اخبار ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی.

مجله اینترنتی و علمی آموزشی برترین ها | پورتال خبری

اخبار روز، اخبار ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی.

دانلود بهترین و باکیفیت ترین پاورپوینت رایگان در مورد اصول و فنون مذاکره موفق


دانلود بهترین و باکیفیت ترین پاورپوینت رایگان در مورد اصول و فنون مذاکره موفق

 

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : ۳۶ اسلاید


 قسمتی از متن .ppt : 

 

تعاریف و مفاهیم مذاکره (Negotiation)

 

 

 

uمذاکره جریانی است که با بکاربردن آن نیازهایمان را ارضاء می‌کنیم.

uمذاکره وسیله‌ایست برای برقراری ارتباط سازمان یافته جهت نیل به توافق میان اشخاص حقیقی و حقوقی

 

 انواع مذاکره

 

 

انواع مذاکره

 

¡الف) مذاکره رسمی

۱- تعیین اهداف مذاکره

۲- جمع‌آور اطلاعات و اسناد

۳- شناسایی و ارتباط با سازمان‌های تأمین کننده هدف

۴- شناسایی خصوصیات شخصیتی و سازمانی طرف مذاکره

۵- ارزیابی نقاط ضعف و قوت خود و طرف

۶- تعیین دستور جلسه و محل مذاکره

۷- تعیین حدود اختیارات و ترکیب اعضاء گروه مذاکره

۸- تعیین روش مذاکره

۹- رویاروئی و گفت و شنود (تبیین خواسته، ارتباط مؤثر، کاربرد اصول پیشرفته مذاکره)

۱۰- پذیرش و توافق

۱۱- امضاء

پاورپوینت رایگان در مورد اصول و فنون مذاکره موفق| پاورپوینت در مورد اصول و فنون مذاکره موفق| پاورپوینت درباره اصول و فنون مذاکره موفق | اصول و فنون مذاکره

انواع مذاکره

 

¡صورتجلسه یا قرارداد

(دارای بار مالی و قانونی – رعایت کلیه تشریفات- هیئتی- چندین جلسه برگزار می‌شود- در صورت توافق منجر به قرارداد)

¡ب) مذاکره غیررسمی

 

 

¡ویژگی‌های مذاکره کننده

۱- هوش و استعداد،

 ۲- توانایی تجزیه و تحلیل (نقطه نظرات و واکنش‌های طرف را تفکیک و ربط دهد)،

۳- دینداری،

‌۴- ما‌ل‌اندیشی،

 

تدابیر مقدماتی و مؤثر مذاکره

 

 

¡اقدامات قبل از جلسه مذاکره

¡۱- تعیین اهداف مذاکره

¡۲- جمع‌آوری اطلاعات و اسناد

¡۳- شناسایی و ارتباط با سازمان‌های تأمین‌کننده هدف

¡۴- شناسایی خصوصیات شخصیتی و سازمانی طرف مذاکره

¡۵- ارزیابی نقاط ضعف و قوت خود و طرف

 

 

تدابیر مقدماتی و مؤثر مذاکره

 

¡۶- تعیین دستور جلسه و محل مذاکره

¡۷- تعیین حدود اختیارات و ترکیب اعضاء گروه مذاکره

¡۸- تعیین روش مذاکره

¡۹- استراحت و آرامش

¡۱۰- تنظیم چک لیست

تهیه لیست اهم زمینه‌های مذاکره

پاورپوینت رایگان در مورد اصول و فنون مذاکره موفق| پاورپوینت در مورد اصول و فنون مذاکره موفق| پاورپوینت درباره اصول و فنون مذاکره موفق | اصول و فنون مذاکره پاورپوینت در مورد اصول و فنون مذاکره موفق¡برای اینکه پیوستگی مطالب را حفظ نمایید و نکته‌ای فراموش نشود ترجیحاً فهرستی از زمینه‌های مذاکره تهیه و آنرا بقرار زیر مدنظر داشته باشید.

¡راجع به چه چیزی می‌خواهم مذاکره کنم؟

¡تا زمان شروع مذاکره چقدر وقت دارید؟

¡آیا در مورد موضوع مذاکره اطلاعات لازم را بدست آورده‌ام؟

¡آیا از تمام موارد خواسته شده طرف مذاکره مطلع هستم؟

¡با چه شخصی و اشخاصی مذاکره می‌کنم آیا از نظر شخصیتی و سابقه شغلی اطلاعاتی از آنان دارم؟

¡خواسته اصلی من چیست؟

¡آیا دستور جلسه را مشخص نموده‌ام؟

¡بهترین و بدترین حالتی که می‌توان روی آن توافق کنم چیست؟

¡در چه زمانی و مکانی مذاکره صورت می‌گیرد؟

¡از چه روشی برای مذاکره استفاده کنم؟

¡اولین پیشنهادم چیست؟

¡عوامل بیرونی که می‌توانند روی مذاکرات تأثیر بگذارند، کدام‌ها هستند؟ شما باید درباره این عوامل اطلاعاتی داشته باشید، شرایط کنونی بازار، قوانین و مقررات مربوط به آن، کارهای رقیب، کمبود یا مازاد نیروی کار و وسایل، مسائل سیاسی جامعه.

¡آیا شما با محدودیت زمانی رو به‌ور هستید، چگونه آنرا پنهان می‌کنید؟

¡چه استدلالیهایی برای پشتیبانی از پیشنهادم بکار خواهم برد؟

¡چگونه باید از عصبانیت خویش جلوگیری کنم؟

¡نقاط ضعف من کدام است؟

¡نقاط ضعف و قوت طرف در چیست؟

¡برای از بین بردن نقاط ضعف خویش چه باید کرد؟

¡آیا مشخص شده در چه مواردی اختیار دارم و در چه مواردی اختیار ندارم؟

¡آیا هدف خویش را در مذاکره تقسیم‌بندی و الویت‌بندی نموده‌ام.

¡آیا در صورت نیاز به اطلاعات جدید با موضع‌گیری ناصحیح طرف مقابل جلسه را تجدید کنم؟

¡اگر طرف مقابل متوسل به نیرنگ و ترفند شد چه عکس‌العملی نشان دهم؟

¡در صورت موضع‌گیری طرف مذاکره از چه تکنیکی استفاده کنم؟

¡آیا خودم را به این فرآیند که صحت‌های طرف مقابل را اول بشنوم دوم نکات مهم را یادداشت‌برداری کنم سوم فکر کنم و سپس تصمیم‌گیری و پاسخ دهم عادت و دوام؟

¡مواردی که احتمالاً باعث تضاد و برخورد با منافع طرف مخاطب می‌شود می‌شناسم؟

¡چه امتیازاتی حاضرم بدهم تحت چه شرایطی و در مقابل چه انتظاراتی دارم؟

پاورپوینت رایگان در مورد اصول و فنون مذاکره موفق| پاورپوینت در مورد اصول و فنون مذاکره موفق| پاورپوینت درباره اصول و فنون مذاکره موفق | اصول و فنون مذاکره,پاورپوینت در مورد اصول و فنون مذاکره موفق




مشاهده و دانلود رایگان پاورپوینت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.