مجله اینترنتی و علمی آموزشی برترین ها | پورتال خبری

اخبار روز، اخبار ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی.

مجله اینترنتی و علمی آموزشی برترین ها | پورتال خبری

اخبار روز، اخبار ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی.

دانلود پاورپوینت در مورد قنات ها، چاه ها و آب های زیر زمینی علوم سوم ابتدائی



دانلود پاورپوینت در مورد قنات ها، چاه ها و آب های زیر زمینی علوم سوم ابتدائی

 

 

این فایل حاوی پاورپوینت در مورد قنات ها، چاه ها و آب های زیر زمینی       می باشد

که به صورت فرمت PowerPoint در ۱۱  اسلاید در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است،

در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

 

قَنات

یک راهروی زیرزمینی است که آب را از آبخوان یا سفره آب زیرزمینی به اراضی پَست تر منتقل می کند. در واقع، قنات متشکل است از چندین چاه که بصورت عمودی در یک سطح شیب دار حَفر شده اند و این چاهها در زیر زمین با یک راهروی با شیب ملایم تر از سطح زمین به یکدیگر متصل می شوند. عمق اولین چاه (مادر چاه)، که معمولاً دریک مخروطه فرو رفته است، بیشتر از سطح آب زیرزمینی می باشد. این چاهها با  فواصل ۲۰ تا ۲۰۰ متری میان ناحیه تَره کار و خشکه کار قنات قرار دارند. از بالا، سیستم قنات شبیه مسیری از لانه مورچه ها می باشد که از دامنه کوه آغاز شده و تا رسیدن به محل بَرداشت آب در بیابان امتداد دارد.

 

 

در شهرستان اردستان یک قنات دو طبقه وجود دارد که طبقات آن بر روی یکدیگر قرار گرفته اند و به آن قنات ماه گفته می شود. اولین طبقه این قنات ۳۰ متر عمق دارد و دومین طبقه آن ۲۷ متر عمق دارد که اختلاف ارتفاع آنها ۳ متر است. ساختار این قنات بگونه ای است که آب طبقه دوم به طبقه اول نفوذ پیدا نمی کند.

 

 

اصولا قنات ها از چه اجزایی تشکیل شده اند؟

 

قنات‌، مجرایی زیرزمینی است که آب را از نقاط بالادست به پایین‌دست منتقل می‌کند. قنات‌ها معمولاً از مَظهر قنات یا هَرنج مشخص می‌شوند بعد رفته‌رفته قسمت‌هایی را به نام پَسته که خانه به خانه هستند تشکیل می‌دهند که به دیواره‌ی این پَسته‌ها میله چاه گفته می‌شود. این اجزا سپس به مادر چاه می‌رسد. در ضمن بَستر قنات را کوره یا راهرو قنات می‌نامند که در زمان‌های دور سنگ‌چین بوده. سپس به مرور زمان سفالی شده و بعد از سفال آجری و جدیداً سیمانی شده‌اند. هر قنات حدود ١٠٠ تا ٢٠٠ متر حَریم دارد. یعنی در این حریم قنات دیگری نمی‌تواند حَفر شود. البته ما قنات‌هایی را نیز داریم که ٢ طبقه درست شده‌اند و بیش‌تر در یزد در نقاطی چون مِهریز، زارِچ و اشک زَر و هم‌چنین در کرمان و خراسان به چشم می‌خورند.

 

دانلود پاورپوینت در مورد قنات ها، چاه ها و آب های زیر زمینی پاورپوینت در مورد قنات ها، چاه ها و آب های زیر زمینی اورپوینت درباره چاه ها و آب های زیر زمین

چاه

  • آبهای زیرزمینی و آبهای سطحی، از مهمترین شاخِصه ی “چرخه آب” به شمار می آیند. آب سطح زمین، توسط تبخیر وارد هوا شده و سپس به وسیله بارندگی باران یا برف مجدداً به آن برمیگردد. آب ناشی از بارندگی، یا بصورت آبهای جاری سطحی در می آیند و یا با نفوذ در زمین، وارد سٌفره های آب زیرزمینی شده و از مناطق مختلف و با فشار از مجراهای آزاد، مانند رودخانه، بِرکه و یا چاه های آب از زیر زمین خارج می شوند.

آب های زیر زمینی

 

  • آب های زیرزمینی مهم ترین منبع آب شیرین جهان هستند. آب آشامیدنیِ ۲ میلیارد نفر مستقیما از آب های زیرزمینی تامین می شود و برای آبیاریِ بزرگ ترین بخش تهیه غذا در جهان استفاده می شود.

 

 

طبق گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی و یونیسِف، حدود ۳ نفر از ۱۰ نفر در سراسر جهان و یا ۲ میلیارد نفر از دسترسی به آب آشامیدنی در محل زندگی شان مَحرومند و ۶ نفر از ۱۰ نفر یا ۴ میلیارد نفر از نبود بهداشت رنج می برند.



مشاهده و دانلود فایل

دانلود تحقیق دانلود تحقیق فروشگاه فایل دانلودی دانلود پاورپوینت دانلود جزوه درسی دانلود نمونه سوالات استخدامی دانلود مقاله دانلود نومنه سوائل دانلود کتاب دانلود پاورپویینت درباره دانلود تحقیق درباره فایل های آموزشی حل مسائل درسی فروش فایل فروشگاه فایل پروژه دانشگاهی حسابداری پزشکی روانشناسی حقوق حل مسائل حل مسائل درس گام به گام حل مسائل درس حل فعالیت های درس دبستان کلاس چهارم کلاس هفتم دانلود رایگان پاورپوینت درسی دانلود رایگان پاورپوینت دانلود رایگان تحقیق
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.