مجله اینترنتی و علمی آموزشی برترین ها | پورتال خبری

اخبار روز، اخبار ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی.

مجله اینترنتی و علمی آموزشی برترین ها | پورتال خبری

اخبار روز، اخبار ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی.

دانلود تحقیق جدید با موضوع مراحل تولید و ریخته گری ظروف پلاستیکی


دانلود تحقیق جدید با موضوع مراحل تولید و ریخته گری ظروف پلاستیکی

 

 

دسته بندیتحقیق
فرمت فایلورد
حجم فایل۳۶۸ کیلو بایت
تعداد صفحات فایل۲۶صفحه
 
 
 
 

 

فهرست مطالب

مقدمه

مواد اولیه تولید ظروف یکبار مصرف

فرآیند تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی  (پلیمری

 

نمونه ای از دستگاه تولید ظروف پلاستیکی

 

نمونه کارخانه تولید ظروف پلاستکی

 

دانلود تحقیق  مراحل تولید و ریخته گری ظروف پلاستیکی دانلود تحقیق در مورد مراحل تولید و ریخته گری ظروف پلاستیکی دانلود تحقیق در مورد مراحل تولید ظروف پلاستیکی

 مقدمه

اولین قدم در مورد صنعت پلاستیک ، توسط فردی به نام وایسا هیکات انجام گرفت که تلاش می‌کرد ماده‌ای

بجای عاج فیل تهیه کند. چون عاج فیل بعنوان ماده‌ای سخت ، گرانقیمت و همینطور کمیاب کاربردهای فراوانی داشت.

وی توانست نیترات سلولز را (که به غلط نیتروسلولز گفته می‌شود) از سلولز تهیه کند. پس نیترات سلولز اولین پلاستیک با منشا طبیعی است.

ویژگی های مواد پلاستیکی
یک ویژگی مهم مواد پلاستیکی در صنعت ، فرآیند پذیر بودن یا Processible بودن آن است. اگر ماده‌ای قابل ذوب یا قابل حل باشد، در صنعت قابل استفاده است و گرنه نمی‌توان از آن استفاده صنعتی کرد. چون نمی‌توانیم آن را برای تهیه مواد بکار ببریم.

 

ویژگی سلولز و نیترات سلولز

 

 

 

سلولز نه قابل حل و نه قابل ذوب است و قبل از ذوب تجزیه می‌شود. پس فرآیند پذیر نیست. اما نیترات سلولز هم قابل حل و هم قابل ذوب است. یعنی وایسا هیکات ، سلولز فرآیند ناپذیر را به نیترات سلولز فرآیند پذیر تبدیل کرد.

 

 

دانلود تحقیق  مراحل تولید و ریخته گری ظروف پلاستیکی دانلود تحقیق در مورد مراحل تولید و ریخته گری ظروف پلاستیکی دانلود تحقیق در مورد مراحل تولید ظروف پلاستیکی

 

ویژگی استات سلولز

 

 

 

نیترات سلولز ایراداتی دارد. از این رو تلاش برای جایگزین کردن یک پلاستیک دیگر به جای آن آغاز شد. در سال ۱۹۰۸ مایلز استات را تهیه کرد که هم مزیت نیتروسلولز را دارد و هم کارکردن با آن آسانتر است و خطرات کمتری دارد.

 

 

 

اولین پلاستیک سنتزی

 

 

 

 

اولین پلاستیک سنتزی ، رزین فنل- فرمالدئید بود که در تلاش برای ساخت مواد پلیمری کاملا سنتزی ، در سال ۱۹۰۷ لئو بلکند موفق شد از متراکم کردن فنل با فرمالدئید ، رزین فنل فرمالدئید را که بعدها تحت عنوان بالکیت (بعنوان محصول نهایی) نامیده شد، تولید کند. این رزین هم در محیطهای اسیدی و هم قلیایی قابل تهیه است.

 

 

 

 

فنوپلاستها

 

از متراکم شدن فنل با فرمالدئید در محیط اسیدی یا بازی فنوپلاست یا رزین فنل-فرمالدئید حاصل می‌شود. ماکزیمم PH که در صنعت با آن کار می‌شود ۸/۵ است و برای ایجاد این PH البته در محیط بازی به محیط ، NH3 یا NaOH اضافه می‌شود. برای این که چسب نجاری حاصل شود، در انتهای مولکول ، باید گروه OH باشد. هر چه گروههای OH بیشتر باشد چسبندگی بیشتر خواهد بود. پس برای تولید چسب بهتر ، باید فرمالدئید اضافی برداریم. بهترین چسب آن است که گروه فرمالدئید آزاد داشته باشد.

 

 

آمینوپلاستها
این پلاستیک‌ها از متراکم شدن اوره یا ملامین با فرمالدئید در محیط اسیدی یا بازی بدست می‌آیند. دمای این واکنش باید بین ۶۰ تا ۸۰ درجه سانتیگراد باشد. چسب فنل فرمالدئید به علت بدبویی در بازار نیست. ولی این چسب ، در بازار موجود است. ملامین یا ۸ ، ۴ ، ۶ _ تری آمینو _ ۱ ، ۳ ، ۵ _ تری آزید با فرمالدئید می‌تواند در محیط اسیدی یا بازی ، واکنش چند تراکمی انجام دهد و برحسب شرایط تنظیم واکنش ، پلیمر یک بعدی ایجاد کند.
وقتی که شرایط را با تنظیم PH در محیط اسیدی و دمای زیاد تغییر دهیم، پلیمر یک بعدی به سه بعدی تبدیل می‌شود و همراه با ۲۰ درصد کائولن تبدیل به فرمیکال می‌شود که ماده استخوانی روی میزهای کابینت‌هاست که در خلا تحت فشار بالا پرس می‌شود. حال اگر ۴۰ – ۳۰ درصد کربنات کلسیم اضافه کنیم، تبدیل به زیر سیگاری و مواد دیر اشتعال پذیر می‌شود که قیمت آن ، فوق‌العاده افت می‌کشند. اما قدرت مکانیکی آن بالا می‌رود.
کلید و پریز برق بدون استثنا از این ماده می‌باشد.

 

 

ترموپلاستها

 

پلیمرهایی هستند که در اثر فشار ، تغییر شکل می‌دهند و بعد از حذف نیروی خارجی 

، این تغییر شکل همچنان ادامه می‌یابد و باقی می‌ماند. به عبارت دیگر ، خاصیت پلاستیسیتی دارند.

این پلیمرها در اثر گرما به تدریج نرم می‌شوند و با افزایش دما به حالت فیزیکی جامد خود تبدیل می‌شوند.

این خصلت ، کاربرد این پلیمرها را تضمین می‌کند یا بوجود می‌آورد. اگر ترموپلاستیکی را بصورت پودر یا حلقه‌های کوچک حرارت دهیم،

ابتدا نرم و سپس مذاب و وسیکوز می‌شود و اگر آنها را قالب بگیریم، شکل قالب را به خود می‌گیرد.

 

فرآیند تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی  (پلیمری 

 

 

دانلود تحقیق  مراحل تولید و ریخته گری ظروف پلاستیکی دانلود تحقیق در مورد مراحل تولید و ریخته گری ظروف پلاستیکی دانلود تحقیق در مورد مراحل تولید ظروف پلاستیکی

مواد پلیمری در بسیاری از کاربرد ها که با سلامت انسان سر و کار دارند مورد استفاده اند؛

به نحوی که زندگی و حیات انسان ها در بسیاری از موارد علی الخصوص علم پزشکی به مواد پلیمری وابسته شده است

. از میان کاربردهای متنوع محصولات پلیمری، ظروف یکبار مصرف نیز نقش بسیار پر رنگی را در زندگی انسان امروزی به خود اختصاص داده است.

استفاده صحیح از ظروف یکبار مصرف پلیمری و توجه به تفکیک زباله در مبدآ توسط مردم و از طرفی فرهنگسازی

مصرف درست بر اساس دستورالعمل هر کدام از ظروف یکبار مصرف و توجه ویژه به مبحث بازیافت طروف

یکبار مصرف توسط دولتمردان امری است که علاوه به کمک بسیار به صنعت اشتغالزای

پلاستیک کشور علی الخصوص ظروف یکبار مصرف  باعث کاهش نگرانی های زیست محیطی خواهد بود.

بطور کلی ظروف یکبار مصرف پلاستیکی  از دو روش و سیستم قابل تولید میباشد.

  1. تولیدظروف یکبار مصرفپلاستیکی با سیستم تولید نیمه فرمینگ
  2. تولیدظروف یکبار مصرفپلاستیکی با سیستم تولید ترموفرمینگ

 

دانلود تحقیق  مراحل تولید و ریخته گری ظروف پلاستیکی دانلود تحقیق در مورد مراحل تولید و ریخته گری ظروف پلاستیکی دانلود تحقیق در مورد مراحل تولید ظروف پلاستیکی

تولیدظروف یکبار مصرفپلاستیکی بصورت نیمه فرمینگ

 

درسیستم تولید ظروف یکبارمصرف بصورت نیمه فرمینگ تمامی فرآیند در یک دستگاه انجام می شود.

مواد اولیه به شکل گرانول پتروشیمی در قسمتی از خط تولید که  اکسترودر نامیده میشود ، ذوب و تبدیل به ورق گرم شده و قبل از سرد شدن  ورق البته با توجه به نوع و امکانات دستگاه این ورق ، بدون نورد و یکنواخت شدن , ورق گرم وارد قسمت پرس شده و در زیرقالب عملیات فرم دهی و تولید ظروف یکبار مصرف انجام می پذیرد .

تولیدظروف یکبارمصرفپلاستیکی بصورت ترموفرمینگ

در فرآیند تولید ظروف یکبارمصرف پلاستیکی بصورت ترموفرمینگ محصول با کیفیت بسیار بهتری نسبت به فرآیند تولید ظروف یکبار مصرف سیستم نیمه فرمینگ بوده که خط تولید ترموفینگ بر خلاف نیمه فرمینگ شامل دو دستگاه بوده که در دستگاه اول مواد اولیه بصورت گرانول به ورق تبدیل و به صورت رول تولید می شود ودر دستگاه دوم که به نام پرس ترموفرمینگ میباشد ورق آماده تولید شده با عبوراز کوره حرارتی و رسیدن به درجه حرارت لازمه برای فرم گیری وارد قسمت پرس شده و درزیرقالب عملیات تولید ظروف انجام می پذیرد.

 

نظارت بر تولید ظروف یکبار مصرف  و استفاده از محصولاتی که کاربرد بهداشتی (خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و …) دارند بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود که برای تولید ظروف یکبار مصرفپروانه ساخت صادر می گردد  و تولید کننده مفاد مندرج در پروانه ساخت را همواره رعایت می کند.

 

پروانه ساخت مشخص می کند، محصول مورد نظر برای کاربردهای تعیین شده در آن (مانند بسته بندی مواد غذایی) بی خطر است. صدور پروانه ساخت منوط به انجام آزمایش در آزمایشگاه های وزارت بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی یا آزمایشگاه های داخلی و خارجی مورد تایید سازمان غذا و دارو است. پس از صدور پروانه ساخت، کارشناسان و بازرسان سازمان غذا و دارو بر رعایت ضوابط مربوطه نظارت می کنند.

 

مواد اولیه تولید ظروف یکبار مصرف

پلی اتیلن سنگین EX3:تولید پتروشیمی های اراک و امیر کبیر میباشد که در زمینه ساخت انواع لوله های آبرسانی-انواع نوار تیپ کاربرد دارد .بسته بندی این محصول عمدتا بصورت کیسه های ۲۵ کیلوگرمی میباشد.

پلی اتیلن سنگین EX5:تولید پتروشیمی های جم-مارون –امیر کبیر و باختر میباشد.این محصول در زمینه ساخت گالون –ظروف پلی اتیلنی بالای ۳لیتر- تولید لوله های پلی اتیلنی – تولید نایلون و نایلکس کاربرد دارد.بسته بندی محصول بصورت کیسه های ۲۵ کیلوگرمی میباشد.

 

پلی اتیلن سنگین ۰۰۳۵ و bl3:پلی اتیلن سنگین ۰۰۳۵ تولید پتروشیمی بندر امام بوده و در زمینه

ساخت ظروف بادی-قوطی ریکا –شامپو و دستمال مرطوب کاربرد دارد .پلی اتیلن BL3 تولید پتروشیمی های جم

–مارون و باختر بوده و کاربرد مشابهی مانند ۰۰۳۵ دارد هردو در بسته بندی ۲۵کیلوگرمی عرضه میشود.

 

پلی اتیلن های سنگین تزریقی ۵۲۵۱۸-۵۶۲۰ و HI500:پلی اتیلن سنگین ۵۲۵۱۸ تولید پتروشیمی جم

و پلی اتیلن سنگین ۵۶۲۰ تولید پتروشیمی بندر امام و HI500 تولید پتروشیمی امیر کبیر میباشد.

این گریدها در ساخت ظروف سنگین تزریقی از قبیل تولید جعبه پلاستیکی- تولید درب بطری و … کاربرد دارند.

 

پلی اتیلن سنگین ۷۰۰۰F و ۵۱۱۰:پلی اتیلن ۷۰۰۰F تولید پتروشیمی های مهر و ایلام میباشد

و پلی اتیلن سنگین ۵۱۱۰ تولید پتروشیمی آریا ساسول هر دو زمینه تولید نایلون و نایلکس و ظروف پلی اتیلنی کاربرد دارند و در بسته بندی ۲۵ کیلوگرمی عرضه میشوند.

 

پلی اتیلن PE100:تولید پتروشیمی های جم و مارون بوده و همانند پلی اتیلن سنگین EX3 در زمینه تولید لوله ای آبرسانی و لوله های فاضلابی کاربرد دارد.

پلی اتیلن سنگین ۳۸۴۰:پلی اتیلن سنگین ۳۸۴۰ جز گریدهای دورانی بوده و در زمینه ساخت تانکرهای پلاستیکی و … استفاده میشود.

پلی اتیلن سنگین ۵۰۳۰:تولید پتروشیمی های تبریز و اراک میباشد و در زمینه تولید درب بطری و انواع قطعات پلاستیکی کاربرد دارد.

دانلود تحقیق مراحل تولید و ریخته گری ظروف پلاستیکی دانلود تحقیق در مورد مراحل تولید و ریخته گری ظروف پلاستیکی دانلود تحقیق در مورد مراحل تولید ظروف پلاستیکی



دانلود پاورپوینت جدید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.