مجله اینترنتی و علمی آموزشی برترین ها | پورتال خبری

اخبار روز، اخبار ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی.

مجله اینترنتی و علمی آموزشی برترین ها | پورتال خبری

اخبار روز، اخبار ورزشی، سبک زندگی، چهره ها، گردشگری، آشپزی، سلامت، دکوراسیون، فرهنگ و هنر، موفقیت، دانش و فناوری و سرگرمی.

دانلود پاورپوینت در مورد ویتامینB17و اثرهای دارویی آمیگدالین

دانلود پاورپوینت در مورد ویتامینB17و اثرهای دارویی آمیگدالین

 

دسته بندیمدیریت
فرمت فایلppt
حجم فایل۳۶۸ کیلو بایت
تعداد صفحات فایل۱۱
 
 
 
ویتامین B17 با نلم علمی  mandelonitrile beta-D-gentiobioside، یک nitriloside در نظر گرفته می‌شود که در واقع یک ماده‌ی طبیعی حاوی سیانید است. لائتریل فرم عصاره این ویتامین می‌باشد که با تولید هیدروژن سیانید، به عنوان معروف ترین ماده برای پیشگیری از سرطان به طور بالقوه شناخته شده است. این ترکیب سودمند به درون بافت‌های بدن آزاد می‌شود و سلول های جهش‌یافته را از بین می‌برد. با وجود اینکه آزمایش‌های رسمی بیشتری لازم است تا اثرات ویتامین B17 اثبات شود، اما بسیاری از پزشکان طب جایگزین از این ماده برای افزایش ایمنی استفاده می‌کنند.
 
 

مزایای بالقوه ویتامین B17

۱.شاید محافظت در برابر سرطان

به طور کلی، نتایج بررسی اثرات ضد سرطانی ویتامین B17 درهم آمیخته شده‌اند. بعضی ها نشان می‌دهند این ویتامین در جلوگیری از بروز سرطان مفید است و گسترش سلول‌های سرطانی را به حداقل می‌رساند، درحالیکه نتایج دیگر نشان می‌دهد ویتامین B17 هیچ تاثیری بر سلول های سرطانی ندارد. اما بسیاری از پزشکان بر این باورند که لائتریل ویتامین در درمان سرطان بسیار خوب است و بسیاری نیز معتقدند نباید از آن به عنوان یک درمان اولیه در بیماران سرطانی استفاده کرد بلکه توصیه می کنند که از آن به عنوان یک مکمل موثر استفاده شود.

ویتامین B17، به خصوص در فرم D-آمیگدالین ممکن است با تاثیر بر رشد سلول‌های سرطانی و تومورها کمک کننده باشد چرا که باعث ایجاد اثرات کشندگی انتخابی بر روی سلول‌های جهش یافته می‌شود که آپاپتوز نام دارد. آپوپتوز یک مکانیسم مرگ سلولی برنامه‌ریزی شده است و به عنوان بخش مهمی از درمان سرطان در نظر گرفته می‌شود. ترکیبات ویتامین B17، سلول های سرطانی را آسان‌تر از سلول‌های طبیعی و سالم می‌کشد و این یک توانایی مهم آن‌هاست.

 


مطالعه ای که توسط دپارتمان فیزیولوژی دانشگاه کیونگ‌هی در کره جنوبی انجام شد، نشان داد هنگامی که عصاره آمیگدالین با سلول های پروستات سرطانی انسان ترکیب شود، عصاره به طور قابل توجهی به القاء آپوپتوز در سلول های سرطانی پروستات کمک می‌کند. محققان نتیجه گرفتند که آمیگدالین می‌تواند درمان طبیعی برای سرطان پروستات باشد. از سوی دیگر،در مطالعات دیگری که با استفاده از سلول‌های ریه و سرطان پستان انسان انجام شد، هیچ اثراتی از ویتامین B17 در توقف رشد تومور و سلول های سرطانی مشاهده نشد. برای همین در جامعه پزشکی هنوز هم در استفاده از این ویتامین در درمان سرطان توافقی حاصل نشده است.

۲. تقویت ایمنی

ویتامین B17 شامل خواص ویژه ای است که باعث کم کردن سرعت شیوع بیماری با کشتن سلول‌های مضر در سراسر بدن می‌شود. اما این راه هنوز به طور کامل شناخته شده نیست. مطالعه ای که در مجله بین المللی تابش و زیست شناسی منتشر شد نشان داد، آمیگدالین ویتامین B17 با افزایش توانایی سلول‌های سفید خون بیمار برای حمله به سلول‌های مضر، سیستم ایمنی را تحریک میکند. یکی از نظریه‌ها راجع به اثرات ویتامین B17 می‌گوید که تبدیل سلول‌های نرمال به سلول‌های خطرناک که می‌تواند باعث بیماری شود به طور معمول با آنزیم‌های مفید تولید شده در داخل لوزالمعده، جلوگیری می‌شود. بنابراین ویتامین B17 ممکن است با افزایش تولید آنزیم های پانکراسی که خواص مضر در بدن را از بین می‌برد، کمک کند. همچنین به نظر می‌رسد که این ویتامین با حمایت از عملکرد کبد، باعث افزایش سم زدایی در بدن می‌شود. رهایی بدن از سموم، سلول‌های بدخیم و دیگر مواد بالقوه مضر، قبل از آن که باعث بیماری یا بیماری های مزمن جدی شود، باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود. در رابطه به دیگر مکانیسم‌های تاثیر ویتامین B17 می‌توان گفت زمانی که ویتامین B17 سیانید منتشر می‌کند، باعث افزایش اسیدیته تومورها و تخریب سلول‌های مضر در تومورها می‌شود.

۳.کاهش درد

در موردی که در سال ۱۹۶۲ منتشر شد، هنگامی که بیماران با طیف گسترده ای از دوزهای مختلف ویتامین B17 لائتریل، به صورت داخل وریدی تحت درمان قرار گرفتند، تسکین درد اولین علامتی بود که گزارش شد. برخی از دیگر پاسخ‌های بیماران شامل کاهش آدنوپاتی (تورم غدد لنفاوی) و کاهش اندازه تومور بود. با این حال بیماران به طور طوالانی مدت تحت نظر قرار گرفته نشدند تا مشخص شود که آیا با توقف مصرف ویتامین، درد ادامه می‌یابد یا خیر. برای همین سخت است که بگوییم ویتامین B17 می تواند به عنوان مسکن درد طبیعی برای شرایط دیگر مانند آرتریت استفاده شود.

 

۴.کاهش فشار خون بالا

ویتامین B17 به علت تشکیل تیوسیانات، عاملی قدرتمند کاهنده فشار خون، باعث کاهش فشار خون می‌شود. با این حال، مشخص نیست که می‌توان از آن به عنوان درمان موثر دراز مدت استفاده کرد یا اینکه اثر موقتی دارد.

ویتامین B17 هنگامی که متابولیزه می‌شود، باعث تولید بتا گلوکوزیداز آنزیمی می‌شود که با باکتری های روده در سم زدایی از بدن و کاهش فشار خون در تعامل است. این به طور معمول برای بسیاری از افراد خطر ندارد و حتی ممکن است برای برخی مفید باشد، اما این مهم است که هنگامی که برای فشار خون بالا دارو درمانی می کنید، دیگر لازم نیست از این ویتامین استفاده کنید.

اگر مشکل قلبی دارید که ناگهان باعث افت فشار خونتان می شود، بهتر است از ویتامین B17 استفاده نکنید.

آیا ویتامین B17 ضرر دارد؟

اگر چه بسیاری از مطالعات نشان داده است که مصرف ویتامین B17 برای انسان بی‌ضرر است، اما اطلاعات بیشتری لازم است تا دوز موثر و بی‌خطر مشخص شود و از واکنش‌های سمی احتمالی و عوارض جانبی طولانی مدت با دوز بالا جلوگیری شود. هنگامی که ویتامین B17 به صورت خوراکی مصرف شود، سمیت ناشی از مسمومیت با سیانید بسیار بالاتر است، چرا که به خاطر باکتری‌های روده حاوی آنزیم هایی است که انتشار سیانید موجود در ویتامین B17 را بیشتر می‌کند که باعث می‌شود تاثیر آن بسیار شدیدتر شود و سریع‌تر عمل کند. با این حال، هنگامی که ویتامین B17 لائتریل تزریق می شود، این به ندرت رخ می‌دهد.

 

 

دانلود پاورپوینت در مورد ویتامینB17 پاورپوینت در مورد ویتامینB17 دانلود پاورپوینت ویتامینB17 دانلود پاورپوینت در مورد ویتامینB17



دانلود سریع و آسان پاورپوینت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.